Do jedné z nejstarších garáží v Čechách, která je zároveň součástí areálu Centra stavitelského dědictví NTM Plasy, zaparkovalo Národní technické muzeum vzácný automobil. Jeho jedinečnost doplňuje i síla příběhu, kterým se může pochlubit.
Firma Laurin &Klement patřila k průkopníkům výroby automobilů u nás. Vedle vozů osobních vyráběla též užitková vozidla nejrůznějších provedení. V období po 1. světové válce se podnik dostal do potíží, které vyústily v jeho spojení s koncernem Škoda. Od roku 1925 tak vozidla z Mladé Boleslavi nesla označení Laurin & Klement – Škoda. Jedním z nejúspěšnějších užitkových vozidel značky byl typ 125, vyráběný v letech 1927 až 1929, kdy vzniklo více než 1600 kusů. Do dnešních dnů se bohužel dochovaly pouze tři vozy tohoto typu v provedení valník.
Tento lehký nákladní automobil byl velmi oblíben mezi drobnými živnostníky. Prvními majiteli vystaveného vozu byli sourozenci Křivancovi provozující obchod v obci Blatnice u Nýřan. Po roce 1948 jim byl obchod znárodněn, svůj oblíbený automobil, který přežil i cestu do Plzně během bombardování na konci 2. světové války, však ukryli ve stodole, kde přečkal nejen znárodnění, ale i řadu železných nedělí, kdy mu hrozil odvoz do šrotu. Zvláštností tohoto automobilu je druhotná úprava na pohon stlačeným plynem – viz tlakové lahve pod ložnou plochou. Vůz je dodnes v majetku rodiny prvních majitelů, Národní technické muzeum jedná o jeho získání do sbírek.